12.08.2010
Social Media

Social Media Gebruik – Wat denken Marketeers [DOWNLOAD]

By: Henk de Hooge

BlogSocial Media
social-media-gebruik-wat-denken-marketee.jpg
social-media-gebruik-wat-denken-marketee.jpg

Social Media is op dit moment een hype. Mede omdat het een synoniem is voor diensten als Twitter, Facebook en Hyves. Onderzoek naar Social Media helpt, niet alleen inhoudelijk naar de rol, inzetbaarheid, waarde en betekenis van het fenomeen maar ook omdat het marketeers, PR experts en bedrijven nieuwe inzichten biedt over toepasbaarheid.

Vrijwel alle onderzoek en informatie komt uit de VS. Dat is voor lokale markten jammer omdat we ook graag zouden zien hoe het nu zit in Nederland. Social Media in de VS is veel verder ingevoerd waardoor veel onderzoeksresultaten niet 1:1 kunnen en mogen worden geprojecteerd op onze eigen markt.

King Fish Media (Boston Area) deed samen met Hubspot en het buro Junta42 onderzoek onder 450 marketeers en vroeg hen over hun ervaringen met Social Media. Hoe belangrijk is het voor hen, hoe kijken ze naar de verschillende kanalen, hoe gebruiken ze het, wie doet het werk en hoe belangrijk zijn al die meetbare resultaten.

De studie ” “2010 Social Media Usage, Attitudes, and Measurability:  What Do Marketers Think?” is gratis en na een korte registratie te downloaden via de website van King Fish Media. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen in Nederland. Denk jij dat het hier volstrekt anders is of beschik je bijv. over cijfers die nuttig en leerzaam zijn voor al je vakbroeders, plaats ze in de comments, ook dat hoort bij Social Media.

Belangrijkste bevindingen :

  • 85% of survey respondents say that original content is critical to the success of their social media campaign.
  • Branded original and expert content is used more often than any other type of content.  And development of an audience for content is one of the top objectives of marketers.
  • 43% of respondents revealed that they don’t need to show positive ROI to get social media funding from their organization.
  • Nearly three quarters of all companies (72%) currently have a social media strategy, and of those that don’t, the majority (80%) will within the next year.
  • Only 9% of surveyed organizations have full-time positions dedicated to managing social media responsibilities, while 90% include those as part of someone’s overall responsibilities.
  • 85% of companies are handling their social media efforts internally.
  • Two thirds of the company’s surveyed (67%) focus their social media efforts on their company as a whole, while 41% promote individuals within the company and 24% promote a specific brand.
  • Original content, both branded and expert are by far the most used tactic for social media (73%; 72%, respectively). Video content (51%), user case studies (45%), and reviews (41%) are also used by roughly half of all respondents.
-892.jpg
-892.jpg

Share this post