Kijkshop.nl heeft nieuw sociaal gereedschap aan haar website toegevoegd, en stelt bezoekers in staat direct te chatten over een product via Windows Live Messenger. Bij veel producten (nog niet alle) staat het icoontje van de Messenger buddy. Zodra je hierop klikt, kun je direct met je chatvrienden samen naar het betreffende product kijken. Je kunt inzoomen op het product, ratings geven, review schrijven/lezen, of praten over het product. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de Joint Product eXperience (JPX), een interactieve shopping omgeving voor Windows Live Messenger.
De belangrijkste toegevoegde waarde voor de dienstverlening van Kijkshop.nl:
1) Aankoopbeslissingen worden vaak in overleg genomen. Door het via Messenger te kunnen delen, breng je het “samen” winkelen dichterbij.
2) De chatfunctie speelt in op de behoefte om direct te willen communiceren over een product, en vormt een goede aanvulling op het ‘indirect’ communiceren dat al via email mogelijk was.
Verder lezen over Retail
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023