WeTransfer gaat woensdag een eigen muziekdienst aankondigen in Los Angeles. Dat zegt marketingdirecteur Maarten Kadiks tegen Bloomberg. Betekent dit grote concurrentie voor Spotify, Apple Music en Tidal?
We kennen de Nederlandse dienst als een makkelijke manier om grote bestanden met elkaar te delen. In de VS heeft het bedrijf nog geen grote bekendheid, en daarom zouden ze een muziekstreamingdienst aankondigen.
Prince, Big Grams en Disclosure delen al muziek en video’s via WeTransfer en het bedrijf wil dit verder uitbreiden. Vertegenwoordigers van onder meer Justin Bieber, Pharell en Madonna zijn al benaderd. Deze artiesten zouden kunnen adverteren via een roterend scherm dat iedere 45 seconden wordt ververst.
Er zijn geen plannen om geld te verdienen, maar WeTransfer wordt wel een concurrent voor bestaande muziekdiensten. WeTransfer wil de dienst ook vooral inzetten als publiciteitsmiddel om zich te onderscheiden van onder meer Dropbox. Hoe alles precies in zijn werk gaat, is nog niet helemaal duidelijk. Op dit moment ontleent WeTransfer de helft van zijn inkomsten aan advertenties en de andere helft aan abonnementen.
Donderdag startte in eigen land ook al een nieuwe streaming muziekdienst: HitsNL, waar alleen Nederlandstalige muziek is te streamen.