Brett houdt van het creëren van creatieve social posts, inspirerende blogs, toffe nieuwsbrieven en SEO-teksten. Ze is Google Analytics fan en vindt het leuk om (strategische) online marketing plannen te ontwikkelen voor klanten. Verder is ze verslaafd aan reizen, sporten, series en sociale media. Daarnaast heeft ze twee mega mainecoons én is ze in te huren als oppas-poezenmoeder.
Online shoppen buiten de grenzen is lastig in Europa. Dit komt omdat er in de e-commerce sector regelmatig geografische blocks worden gebruik. Hier moet verandering in komen volgens de Europese Consumenten Organisatie.
Online shoppen
Waarom zou je bijvoorbeeld je paspoort of identiteitskaart moeten tonen als je een brood koopt of boodschappen doet in de supermarkt? Of waarom zou je in Frankrijk een hogere prijs moeten betalen voor een koffie, omdat je de Nederlandse nationaliteit hebt? Vreemd toch? Dit is echter de werkelijkheid als je online wilt shoppen in het buitenland.
Stop Geo-blocking campagne
Veel online bedrijven binnen de EU gebruiken op dit moment een zogenoemde ‘geo-block’. Dit is een online blok om te voorkomen dat mensen uit andere Europese landen bepaalde producten en diensten kunnen kopen of zien. Volgens de Europese Consumenten Organisatie is dit discriminatie. Zij zijn daarom gestart met de ‘Stop Geo-blocking’ campagne. Met deze campagne vraagt de organisatie de aandacht van de Europese Commissie, in de hoop dat zij betere wetten creëren als het gaat om online shoppen binnen de EU.
Toegang tot alle Europese content
Volgens de organisatie moeten consumenten onder andere toegang krijgen tot alle content zoals sportevenementen, muziekstreams, films en TV programma’s van iedere provider binnen de EU. Volgens de Europese Consumenten Organisatie kan hierdoor zelfs piraterij in toom gehouden worden. Bovendien kunnen alle Europeanen daardoor genieten van de Europese culturele diversiteit. Ook zou discriminatie op grond van woonplaats of nationaliteit niet meer mogelijk moeten zijn.
Het onderstaande filmpje laat ‘geo-blocking’ tijdens offline situaties behoorlijk goed zien. Heb jij weleens te maken gehad met geo-blocking?
Verder lezen over Online Marketing
Marketing11.11.2024
HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Verder lezen over Technology
Technology05.11.2024
Man creëert een werkende e-bikebatterij van weggegooide vapes
Technology19.10.2024
10 momenten dat The Sphere in Las Vegas er fantastisch uitzag
Technology06.08.2024
AI-toekomst schudt op zijn grondvesten met kelderende Big Tech-aandelen
Technology15.07.2024
De Nijmeegse Vierdaagse start met een digitale vluchtstrook
Technology11.07.2024
Man dacht Iron Man te zijn maar zijn eigen EHBO faalt
Technology09.07.2024
De ruimte ruikt naar… rotte eieren?
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Automotive07.06.2024