Online reviews zijn belangrijk, net zoals de conversatie met je klanten. Social media is vrijwel net zo belangrijk (of zelfs belangrijker) als Google. Maar social media is ook een shoutbox waar mensen ongezouten hun mening geven, al of niet onderbouwd met argumenten.
Maar goed we verwachten openheid, we willen en kunnen alles van iedereen vinden en weten. We willen onze reputatie tonen. We vinden het belangrijk wat anderen van ons vinden en willen graag gezien, en dus gevonden, worden.
Naast comments, likes en followers zijn er ook de online reviews die voor jouw bedrijf of dienst heel belangrijk kunnen zijn. “Maar zijn online reviews echt zo belangrijk? Checken mensen echt reviews voordat ze aankopen doen?” Uit onderzoek van OpenCompanies blijkt dat 92% (!) van de ondervraagden online reviews checkt voordat ze een aankoop doet. En de tweede vraag die je dan krijgt, is altijd: “Ja, maar schrijven mensen dan niet alleen maar negatieve reviews?” Nee, dat doet slechts 2%!
Benieuwd naar alle bevindingen en hoe zowel ZZP’ers als MKB’ers meer reviews voor hun bedrijf kunnen genereren? Bekijk dan op je gemak onderstaande infographic.