Online05.07.2013

‘Extreme couponning’: nu ook in Nederland?


extreme-couponning-nu-ook-in-nederland.jpg
extreme-couponning-nu-ook-in-nederland.jpg

Het is een fenomeen in Amerikaanse supermarkten: couponing. Door actiecodes van websites te halen en bonnetjes uit lokale krantjes te knippen besparen huisvrouwen gigantische bedragen op hun boodschappen. Televisiezender TLC maakte er zelfs een realityshow over: Extreme Couponing.

In Nederland staan maar weinigen met kortingsbonnetjes bij de kassa’s van Albert Heijn of Jumbo, maar online heeft het gebruik van kortingscodes een aardige vlucht genomen. De komst van de internationale kortingscodewebsite Savoo zou deze opwaartse beweging wel eens flink kunnen gaan versterken.

Savoo is een dochteronderneming van het Amerikaanse Savings.com, en is geworteld in het Verenigd Koninkrijk waar de site al jaren een begrip is onder prijsbewuste online shoppers. Het bedrijf werkt in hoog tempo aan internationale expansie en is inmiddels actief in Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië en Australië. Heel opvallend is de recente stap naar India. Naast die groeimarkt valt de Nederlandse markt behoorlijk in het niet, maar dat weerhoudt de kortingscodewebsite er niet van om eind deze zomer ook hier live te gaan.

Dominantie
Bruno Acar, Country Manager van Savoo in Duitsland, houdt zich bezig met het uitrollen van de website voor de Nederlandse markt. Hij benadrukt dat internationale expansie voor de branche onontbeerlijk is. “Internationalisering is de trend. Dat komt omdat er sprake is van marktconsolidatie: de grote spelers groeien momenteel sterker dan de industrie an sich. Kleine spelers krijgen het steeds moeilijker.” En dus ontstaat een race naar dominantie in het speelveld. Internationale expansie is daar een effectief middel voor, ook omdat het adverteerders aan de kortingscodewebsites bindt. “Vanuit een adverteerderperspectief is het heel eenvoudig: zij kijken voortdurend naar landen waar ze kunnen uitbreiden. Dat wil je als website kunnen faciliteren, en daarvoor is massa nodig in de breedte en de diepte. Anders overleef je het als bedrijf op lange termijn niet,” aldus Acar.

Internationaal
De grote vraag blijft in welk opzicht Savoo verschilt van andere kortingscodewebsites die in Nederland al actief zijn. Acar geeft aan dat het antwoord op die vraag tweeledig is. Allereerst streeft Savoo naar een concept dat internationaal gestandaardiseerd is. “Savoo is één vastomlijnd merk in alle markten waar we actief zijn. We doen niet aan verschillende merknamen voor verschillende landen. We hebben een beleving gecreëerd en die rollen we nu uit in diverse markten. Op die manier weten consumenten en adverteerders altijd wat ze kunnen verwachten.

Daarnaast wil het bedrijf gaan bijdragen aan de professionalisering van de markt; een beweging die in Nederland pas recentelijk aan de orde is. In Engeland en Duitsland bestaat al langer regelgeving die kortingscodewebsites in acht moeten nemen. Acar: “We zijn sterk van mening dat de problemen in de sector moeten worden aangekaart. Het lijkt hier en daar nog op het wilde westen.” Voor Savoo zijn professionaliteit en transparantie daarom sleutelwoorden bij het betreden van de Nederlandse markt. “Spelregels zijn echt nodig, want het vertrouwen van de consument en de adverteerder moet hoog gehouden worden.”

...

Verder lezen over Coupons

ActiePagina.nl over de toekomst van online & offline kortingscodes

Enkele jaren geleden hebben we in navolging van de Britse en Amerikaanse markt, ook in Nederland een explosieve groei gezien van online kortingscodes en bijbehorende sites. Inmiddels zijn we enkele jaren verder en is de...

Online30.11.2013

ActiePagina.nl over de toekomst van online & offline kortingscodes

Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage

Groupon heeft eerder deze week bekend gemaakt nu ook in Nederland de zogenaamde 'Smart Deals' aan te gaan bieden. Hiermee biedt het bedrijf haar klanten de mogelijkheid om gepersonaliseerde nieuwsbrieven te ontvangen, wa...

Online01.11.2013

Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage

Kortingsmarkt wordt steeds volwassener

Publishers en adverteerders van kortingscodes en coupons zijn bezig met meer regulering en professionaliteit in de affiliate markt. Door de sterke stijging in de vraag naar kortingscodes vanuit de consument is er de afge...

Online27.10.2013

Kortingsmarkt wordt steeds volwassener

Consument oriënteert zich online en koopt in winkel [Infographic]

Bijna de helft van de Nederlanders oriënteert zich, bij de aankoop van een product in de winkel, eerst online. En bijna 30% bewandelt de tegenovergestelde route en gaat eerst naar winkel en koopt het product dan via int...

Online01.10.2013

Consument oriënteert zich online en koopt in winkel [Infographic]

Scoupy bestaat 2 jaar en lanceert nieuwe versie voor Android & iOS

Scoupy, een van de marktleiders op gebied van mobile couponing, bestaat 2 jaar een heeft een nieuwe versie van de App voor iOS en Android gelanceerd. Deze heeft naast enkele functionele- en snelheidsverbeteringen, ook wa...

Mobile03.09.2013

Scoupy bestaat 2 jaar en lanceert nieuwe versie voor Android & iOS

Google Offers mogelijk snel in Nederland beschikbaar

Google Offers zal mogelijk op korte termijn ook in Nederland beschikbaar komen. De couponsite van het bedrijf bestaat al sinds januari 2011 maar was vooralsnog alleen beschikbaar in de Verenigde Staten. Maar sinds 2 maan...

Technology29.07.2013

Google Offers mogelijk snel in Nederland beschikbaar

Fosbury, eenvoudige manier van couponing

Vandaag lanceert Fosbury haar website met een dienst die het mogelijk maakt om eenvoudig (vooralsnog alleen) coupons te realiseren die verschijnen in de Apple Passbook App. Later zal ook Samsung Wallet ondersteund worden...

Advertising28.03.2013

Fosbury, eenvoudige manier van couponing

Met Reequest zelf gericht op zoek naar de beste deal

Onlangs is Reequest.com gelanceerd, een online prikbord waar consumenten zelf vragen om aanbiedingen. Reequest helpt consumenten om hun vragen (Reequests) te plaatsen, waarna de andere gebruikers hierop kunnen reageren,...

Online25.02.2013

Met Reequest zelf gericht op zoek naar de beste deal

Verder lezen over Nederland

Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten

Je wil aan het einde van het jaar bezig zijn met je kerstboom optuigen, maar je zal je toch ook over je zorgverzekering moeten buigen.

Nieuws20.11.2024

Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

Het kabinet heeft voor 2025 plannen voorgesteld om de regeldruk voor mkb-bedrijven te verlagen. Doel is dat ondernemers meer tijd hebben voor het ondernemerschap, innovatie en digitale ontwikkeling. Deze tijd is hard nodig voor de digitale ontwikkeling van ondernemers en hun bedrijven.

Technology18.11.2024

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

gebrek aan kennis en expertise
Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!

Biologen en wolvenexperts hebben het ons jarenlang verzekerd. Wolven zouden mensen mijden en van nature schuw zijn. Het tegendeel lijkt inmiddels echter waar te zijn. Wolven wandelden al meermaals onverschrokken door dorpen of wijken en mijden ook in de vrije natuur mensen bepaald niet. Als gevolg hiervan neemt de lijst van confrontaties met wolven alsmaar in omvang toe.

Nieuws14.11.2024

Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!

Jaarlijks wolvenafschot dringend noodzakelijk
10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk

Deze week is alweer de tiende editie van het Wildlife Film Festival Rotterdam (WFFR) van start gegaan! Deze feestelijke jubileumeditie opende met de wereldpremière van De Verwonderaars van de Rotterdamse filmmaker Rik van der Linden. Ook zijn er veel films van eigen bodem, thema- en shortprogramma’s en een filmtournee door de stad.

Events06.11.2024

10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk

5 dingen die we zullen missen van Blokker

Blokker gaat mogelijk failliet. Het is een Nederlands icoon dat verdwijnt. En daarmee ook veel Blokker-nostalgie, want die is er volop.

Nieuws05.11.2024

5 dingen die we zullen missen van Blokker

Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid

Op 8 oktober ontving de gemeente Den Haag als eerste en enige Nederlandse stad het EU missie label ‘100 klimaat neutrale en slimme steden in 2030’. Ze krijgen deze erkenning omdat de gemeente Den Haag in Europa koploper is met haar innovatieve klimaatactiviteiten en -ambities. Deze erkenning is een steun in de rug voor de Haagse inwoners, ondernemers en met name de ondertekenaars van he Haags Klimaatakkoord.

Nieuws08.10.2024

Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid

WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen

De handige app WeTransfer, om bestanden te versturen, is uitgevonden in Nederland en altijd gerund vanuit ons land, maar dat is nu voorbij.

Online02.08.2024

WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen

Ook het EK 2028 zie je bij de NOS

Het EK 2024 is nog in volle gang. Toch maakt de NOS nu al bekend dat het ook de rechten voor UEFA Euro 2028 heeft verworven. Ze hebben hierover een akkoord bereikt met de Europese voetbalbond. Daarnaast gaat de NOS de komende vier jaar ook alle wedstrijden van het Nederlands elftal en de finales van de UEFA Nations League tot medio 2028 uitzenden.

Media02.07.2024

Ook het EK 2028 zie je bij de NOS