Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Uit het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen 2012 van onderzoeksbureau Nielsen blijkt dat de netto mediabestedingen in Nederland het eerste halfjaar van 2012 met 1,2% licht gedaald zijn tot 1,93 miljard euro. Op internet en buitenreclame na zagen alle mediumtypen de advertentieinkomsten fors afnemen. De belangrijkste reden hiervoor is de aanhoudende laagconjunctuur waarin Nederland zich bevindt. (via Reclamewereld)
Dat internet geen last lijkt te hebben van de crisis, is niet heel erg verrassend. Het aantal gebruikers is hier erg hoog en dat blijkt ook wel uit de cijfers: in de eerste zes maanden van 2012 groeide de mediabestedingen op het internet met maar liefst 14,3%. Dit kwam vooral door Search, wat een groei van 20% liet zien. Maar ook Display groeide met 6,9%. Buitenreclame is ook gegroeid met bijna 8%.
Televisie was één van de belangrijkste dalers: de netto mediabestedingen daalden hier het eerste halfjaar van 2012 met ongeveer 3,5%. Televisie is één van de mediumtypen die veel last heeft van de verslechterde economische omstandigheden. Ondanks de zomer veel grote sportevenementen op de buis bracht, bleven de mediabestedingen enorm dalen. De grootste daling is te zien bij de dagbladen: die daalden met bijna 12%. (via Reclamewereld)
Verder lezen over Internet
Online08.08.2024
Reddit laat je mogelijk straks betaalde subreddits maken
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Online01.08.2024
World Wide Web Day: dit kan de GenAI-hype leren van de internetbubble
Cybercrime21.06.2024
Beveiligingsgevaar: update je laptop nog voor je op vakantie gaat
Gadgets21.06.2024
10 grappige gadgets voor mensen die van het internet houden
Online18.06.2024
Internet thuis wordt dit jaar weer duurder
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Online25.04.2024
Reddit pakt zijn app aan: meer focus op reacties
Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023