Over een paar weken staan we met zijn allen weer in de rij bij de supermarkt en begint de jaarlijst kookstress. Albert Heijn schiet deze wanhopige medemens te hulp met een speciale helpdesk.
Deze zomer schoot Jumbo de klant al te hulp met een bbq-service via WhatsApp en nu heeft Albert Heijn er dus ook eentje voor kerst.
Uit een ‘Kerstkook- en stressonderzoek’ onder ruim duizend Nederlanders bleek dat vier op de tien Nederlanders stress ervaart tijdens het voorbereiden of bereiden van een kerstdiner. Bij 65 procent van de ondervraagden is zo’n diner zelfs wel eens mislukt. Volgens Albert Heijn komt het laten aanbranden van de maaltijd het meest voor. Daarnaast hebben veel thuiskoks te maken met het probleem dat de geserveerde gerechten niet gaar zijn en vergeet men vaak de belangrijke ingrediënten toe te voegen.
De supermarktketen gaat klanten via een app hulp bieden bij het maken van het kerstdiner. Op 24, 25 en 26 december staat er een team koks klaar die je op afstand kan helpen. Via WhatsApp kun je al je kookvragen sturen naar de WhatsApp-helpdesk. De koks zijn bereikbaar tussen 10.00 en 22.00 uur. Je kunt je kookvragen via WhatsApp sturen naar 06-48484040.