Facebook werkt aan een standalone nieuws-app in samenwerking met een heel aantal media en content partners. Ondermeer CBS, Vogue, Comedy Central, Billboard, Mashable, The Washington Post, en CNN zijn aangesloten, zo weet de Financial Times te melden.
Deze nieuwe app, waarschijnlijk genaamd Notify, zal gebruikers alleen op de hoogte brengen van nieuws via (push)meldingen. Gebruikers kunnen zich op bepaalde onderwerpen of specifieke nieuws organisaties abonneren en krijgen notificaties als er (breaking) nieuws te melden is.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld het ‘Discover’-tablad van Snapchat, waar gebruikers zelf het nieuws moeten opzoeken, wil Facebook lezers aanspreken met meldingen op maat.
Bij het openen van ‘Notify’ krijgt de gebruiker de eerste keer de vraag om enkele mediapartners aan te vinken om zo zijn of haar profiel samen te stellen. Daarnaast is er ook ruimte om over bepaalde onderwerpen alerts te ontvangen. Uitgevers kunnen op die manier miljoenen mensen bereiken – zonder dat ze bijvoorbeeld de app van CNN geïnstalleerd hebben.
Er zijn al screenshots verschenen van de iOS-variant van de app, waarin onder andere bronnen zoals Vevo, BuzzFeed en de Huffington Post te zien zijn en waarvan de notificaties aan- en uitgezet kunnen worden.
[Afbeelding: © georgejmclittle – Fotolia.com]