Dutch Digital Agencies (DDA) en Dutch Digital Design gaan intensief samenwerken. Bert Hagendoorn zal samen met DDA het platform inzetten om de concurrentiepositie van haar ruim 100 leden ook internationaal verder te versterken.
“We hadden al vaker samengewerkt met DDA en Annemieke Deering en dat is ons erg goed bevallen. Om de volgende stap te kunnen zetten vonden we het interessant om de krachten van ons initiatief met die van DDA te bundelen, ook gelet op onze internationale ambities. Samen gaan we onze bureaus en het beste werk in binnen- en buitenland beter op de kaart zetten,” aldus Hagendoorn (Dutch Digital Design).
Dutch Digital Design wordt organisatorisch onderdeel van DDA. Binnen de DDA vormt Dutch Digital Design nu een Task Force.
Adjan Kodde (DDA): “Wij zijn enorm blij dat we deze ‘Task Force’ aan onze organisatie kunnen toevoegen. Met name op de thema’s ‘internationalisering’ en ‘War on Talent’ is Dutch Digital Design een belangrijk onderwerp. Door de samenvoeging kunnen de initiatieven nog beter op elkaar worden afgestemd waardoor het effect sterker wordt.”
Leden
De afgelopen jaren nam de groei van het aantal leden van de DDA aanzienlijk toe, met onder de nieuwkomers een mix van creatieve, technische en full service agencies. Met de nieuwe leden erbij wordt de magische grens van 100 doorbroken.
Dutch Digital Agencies (DDA) staat sinds 2002 voor haar leden, toonaangevende digitale bureaus van Nederland en werkt als branchevereniging en kennisplatform in deze groeiende branche. DDA stimuleert actief het creatieve en innovatieve vermogen van de digitale industrie en de interactie tussen de aangesloten bureaus.