Snapchat houdt zich niet alleen bezig met het ontwikkelen van leuke nieuwe filters, maar wordt nu ook uitgever. Het bedrijf komt namelijk met een nieuw online magazine met de naam Real Life.
Snapchat is van plan om Real Life te lanceren op 27 juni. De hoofdredacteur van het nieuwe magazine is Nathan Jurgenson, onderzoeker op het gebied van sociale media bij Snapchat.
Jurgenson beschrijft Real Life op de website als een platform voor essays en verhalen over het leven met technologie. ‘It won’t be a news site with gadget reviews or industry gossip. It will be about how we live today and how our lives are mediated by devices’, laat Jurgenson weten.
De bedoeling van Real Life is dat er elke werkdag een artikel verschijnt. In de toekomst hoopt Jurgenson dit uit te breiden. Daarnaast wil hij ook gebruik gaan maken van andere formats.
Ondanks dat Snapchat de uitgever wordt van Real Life, claimt Jurgenson dat hij alle vrijheid heeft. Snapchat heeft volgens hem geen invloed op de content die Real Life gaat publiceren. Of dit ook daadwerkelijk zo is, dat valt te betwijfelen.