Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.
De tijd van de welbekende lijstjes breekt weer aan. Zo heeft de Nederlandse supermarktklant Bolletje uitgeroepen tot Merk van het Jaar. Calvé en Pampers nemen de tweede en de derde plek in. Dit is tijdens de jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI) bekendgemaakt. Bolletje is van de 88 levensmiddelen merken het sterkste merk. Nutrilon is het overigens het merk dat het beste communiceert met de klant gevolgd door Hak en Campina. Deze merken scoren volgens de jury hoog op de mate waarin ze via verpakking, reclame, website en social media consumenteninformatie geven over ingrediënten, gebruiksinstructies, voedingswaarden en acties. Ook waardeert de consument bij deze laatstgenoemde merken de informatievoorziening.Het onderzoek werd uitgevoerd door EFMI Business School en GfK. De 88 merken werden beoordeeld op de criteria ‘kwaliteit’, ‘innnovatie’ en ‘expressiviteit’.
Naast deze ‘overall prijs’ vielen onderstaande zeven merken in hun categorie ook in de prijzen.
- Alcoholische dranken:Grolsch
- Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Hero
- Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje
- Kruidenierswaren overig: Calvé
- Zuivel, kaas en geelvetten: Chocomel
- Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Mora
- Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers
Blijft een geweldig of te zien hoe consumenten denken over merken. Hilarische uitspraken:
- “Hak is Hak en verder niks”!
- “We zijn gewoon Douwe Egbers figuren, klaar”
- “Ik moet het wel kennen”
- “Geen fratsen in het eten”
Verder lezen over Merken
Events03.10.2024
Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam
Online22.07.2024
Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Marketing14.03.2024
Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinLifestyle16.10.2023
Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo
Marketing28.04.2023
Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook
Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goedOnline01.04.2023