De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het was een innovatief idee, geboren uit de persoonlijke frustratie van een student. Nu zo’n tien jaar later en talloze design awards verder is de ‘stormparaplu’ uitgegroeid tot een succesvol bedrijf: senz°.
Maar de ambitie reikt verder. Ook de internationale markt willen ze veroveren. Hoe? In samenwerking met retailexpert Tchai ontwikkelde ze een winkelpresentatie, de Rain shop, die de aandacht van iedere shopper moet trekken. En mogelijk de sleutel is tot internationaal succes.
‘Rain shop’
Reguliere winkelverkoop blijft bij senz° prioriteit nummer één. Philip Hess, medeoprichter van het bedrijf, hierover: “Onze producten moet je ervaren om te merken hoe bijzonder ze zijn. Een winkel is dus de aangewezen plek hiervoor.”
Maar de vraag die blijft is. Hoe trek je direct de aandacht van de shopper én overtuig je hem ter plekke van jouw product? Dat zal nu gebeuren met een shop-in-shopconcept bij de Bijenkorf. Daar worden de unieke eigenschappen van senz° vertaalt naar een leuke winkelbeleving. Met een fiets, een windmachine en opvallende regenvisuals van ledverlichting, die je het gevoel geven alsof je in een storm bent beland. Hess: “Deze ‘rain shop’ simuleert precies de situatie waarin onze stormparaplu en de Umbrella Holder optimaal tot hun recht komen. Seeing is believing, zeggen ze? Nee, experiencing is believing!”
Buitenland
De ‘rain shops’ zijn tot september te bewonderen bij verschillende Bijenkorf-filialen. Hess: “De shop-in-shop trekt veel bekijks, met een ‘stormachtige’ verkoop van onze paraplu’s als resultaat. En vergeet niet: het is zomer hè. We bewijzen opnieuw dat een paraplu geen wegwerpartikel is, maar een fashionitem dat aansluit bij een stijl en outfit.”
Is dit pilotproject dan de opmaat naar buitenlands succes, om daar de massa te bereiken? “Aan het eind van de meet maken we pas de balans op”, stelt Hess. “Maar zoals het er nu uitziet, gaan we dit concept ook over de grens uitrollen.”