27.07.2015
Marketing

Nestlé gebruikt naakte Baristas om koffie te verkopen

By: Henk de Hooge

BlogMarketing

Aan originaliteit heeft het niet gelegen om een commercial van Nestlé viral te laten gaan. Inzet was om meer aandacht te krijgen voor hun koffie met een ‘naturel-creamer’. De reclamemakers bedachten het Natural Bliss Café met heel duidelijk de nadruk op ‘Natural’ want achter de toonbank stonden baristas poedeltje naakt die gratis koffie schonken. Hoe ‘Natural’ kun je zijn. De verrassing was dat iedereen prachtig was gebodypaint waardoor de bezoekers eerst even goed moesten kijken.

En waarschijnlijk weet je zelf ook niet hoe je zou reageren als je dit zou overkomen. Het idee achter het concept was om aandacht te krijgen voor het feit dat hun creamer ‘all-natural’ is. De gehele dag werden de klanten gefilmd om van de leukste reacties uiteindelijk een video te maken. Wat dat heeft opgeleverd zie je in onderstaande montage die inmiddels ruim 3 miljoen keer is bekeken op Youtube met nog eens 280 duizend impressies op Facebook.

Share this post