03.06.2016
Marketing

Je hebt meer gemeen met de wereld dan je denkt

By: Marloes de Hooge

BlogMarketing

Deze vraag stelde Momondo, vergelijkingssite voor vliegtickets, aan 67 mensen van over de hele wereld. In een mini documentaire werden deze mensen ondervraagd over hun afkomst. Wie ben je écht en waar kom je vandaan? Wat denk je dat de uitkomst zal zijn wanneer we in je genen gaan kijken, wat zouden je genen zeggen over je afkomst? Met een DNA-onderzoek werd het voor deze mensen onderzocht en de resultaten zijn verbluffend. Zo is er de Britse Jay die ervan overtuigd is géén Duits bloed te hebben en blijken twee van de deelnemers aan het onderzoek zelfs aan elkaar verwant te zijn. Een indrukwekkende video die laat zien dat je véél meer met de rest van de wereld gemeen hebt dan je denkt.

Natuurlijk is het een reclamecampagne, maar wel eentje met een ijzersterke boodschap. Reizen verrijkt je leven, het maakt je wereld groter door nieuwe culturen en gebruiken te leren kennen. Wat deze campagne bewijst is dat we meer op elkaar lijken dan we denken. Door op reis te gaan, door de mensen en culturen te leren kennen waar we op lijken, kan onze kijk op de wereld veranderen. En wellicht kan het leiden tot minder intolerantie en meer liefde op aarde #worldpeace.

Ook stelt Momondo jou in staat om ook te onderzoeken waar je vandaan komt, welke soorten bloed er door jouw aderen stromen. Via letsopenourworld.com kun je nu je eigen DNA-kit winnen om uit te vogelen wie jij precies bent en uiteindelijk kun je ook een reis winnen naar alle landen waar jouw roots liggen.

Foto header: BillionPhotos.com – Fotolia.

Share this post