Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen
Emoji’s worden steeds belangrijker in de manier waarop we communiceren. Niet alleen millenials maken veelvuldig gebruik van emoticons, ook ouderen weten hun weg naar de emoji’s steeds beter te vinden. Ook merken ontdekken dat emoji’s steeds belangrijker worden.
Emogi, een real-time emotional intelligence platform dat emoties ontcijfert voerde onlangs een onderzoek uit waarbij consumenten gevraagd worden om een emotie te geven aan digitale campagnes. Met emoji’s kun je volgens Emogi’s CEO Travis Montaque gevoelens overbrengen die je met een simpele tekst niet kunt. Met emoji’s kunnen consumenten op een makkelijke manier feedback geven op campagnes zodat bedrijven goede feedback krijgen. Dit zouden bedrijven kunnen gebruiken om nieuwe marketing initiatieven te verbeteren.
In onderstaande infographic worden de hoogtepunten van het onderzoek toegelicht. Wat onder andere uit het onderzoek blijkt:
– 30.4% van de ondervraagden gebruikt dagelijks emoticons.
– 62.3% van de 35-plussers gebruikt emoticons tegenover 72.2% van de jongeren tot 25 jaar.
– 92% van de mensen gebruikt emoticons.
– Vrouwen maken meer gebruik van emoji’s dan mannen.
– De belangrijkste reden om een advertentie een positieve emoticon te geven is omdat de reclame relevant is. Het is minder belangrijk dat een advertentie origineel is.
– De belangrijkste reden om een advertentie een negatieve emoticon te geven is omdat de reclame niet relevant is.
Bekijk alle onderzoeksresultaten in de infographic hieronder.
©Digiclack / Fotolia
Verder lezen over Infographic
Gaming31.10.2024
Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25
DC Business13.06.2024
De voordelen van visuele content in e-learning
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018