12.05.2016
Marketing

Dit is wel een hele bizarre marketingcampagne

By: Brett Rijsdijk

BlogMarketing

Wist je dat er ieder jaar voor de fashion-industrie meer dan 1 miljard dieren worden geslacht? De dieren worden onder hele slechte condities gevangen gehouden totdat het einde daar is. Slangen en hagedissen worden levend gevild, omdat mensen denken dat het leer zo soepeler blijft. Jonge lammetjes worden levend gekookt om handschoenen van te maken. Allemaal om van het leer luxe producten te maken zoals handtassen, leren jassen en portemonnees. Tijd om dat te veranderen en mensen hiervan bewust te maken vonden de Aziatische bedrijven Ogilvy & Mather Advertising Bangkok en PETA Asia.

Bizarre marketingcampagne

De twee bedrijven bedachten daarom een wel hele bizarre marketingcampagne. In één van de meest trendy winkelcentra in Bangkok openden zij een pop-up store. In de winkel plaatsten zij op het eerste gezicht vrij normale luxe leren producten. Máár de inhoud bleek toch wel iets heel gruwelijks te bevatten!

Behoorlijke wake-up call!

De inhoud bestond namelijk uit (let op: nep!) dierenvlees, bloed en zelfs een kloppend hart! De winkelende mensen in de pop-up store deinsden er in ieder geval behoorlijk voor terug en kregen de schrik van hun leven. Dit is pas een wake-up call te noemen! Oordeel zelf en bekijk het onderstaande filmpje en foto’s.

Wat vind jij van deze campagne?

<em>Bron: PETA Asia<\/em>
Bron: PETA Asia<\/em>
Bron: <em>PETA Asia<\/em>
Bron: PETA Asia<\/em>
<em>Bron: <em>PETA Asia<\/em><\/em><em><\/em>
Bron: PETA Asia<\/em><\/em><\/em>
Bron: <em>PETA Asia<\/em>
Bron: PETA Asia<\/em>

Share this post