Marketing31.03.2005

Gouden Gids komt met grootste MKB campagne ooit


1112274583winnenmetkatja.jpg
1112274583winnenmetkatja.jpg

Katja Schuurman wijst nu ook als nationaal campagneboegbeeld van Gouden Gids, vanaf deze week Haagse ondernemers in klare taal de weg naar nieuwe klanten en meer omzet. De strijd tussen De Telefoongids en Gouden Gids om de adverteerder, is hiermee in alle hevigheid losgebarsten.

De grootste MKB campagne uit de 41-jarige geschiedenis van Gouden Gids moet ondernemers in Den Haag overtuigen dat de gids nog steeds de best renderende is van alle bedrijvengidsen. De bekende actrice en presentatrice speelt opnieuw een hoofdrol voor Gouden Gids. Den Haag had in het najaar ook al de primeur toen Katja als cover model de Haagse gidseditie als eerste sierde. De landelijke campagne-invasie met Katja start op 12 april a.s.

Onder commando van de bekende actrice en presentatrice is Gouden Gids werkelijk overal zichtbaar: in de lucht, op de weg (bussen, taxi’s, langs de weg (billboards, abri’s), op de radio, in dag- en weekbladen (advertenties), in mailings en – via een unieke filmrol – ook op internet. De zogenaamde ’canvas’ campagne in Den Haag is het eerste visitekaartje dat de nieuwe eigenaren van Gouden Gids, Apex/Cinven, afgeven aan de markt waar de slag om de adverteerder in volle hevigheid woedt. Die gaat vooral tussen Gouden Gids en De Telefoongids van KPN. Bewust is opnieuw voor Katja Schuurman gekozen, nu als boegbeeld van een ware gouden campagne-invasie. Reclamebureau Van Walbeek Etcetera bedacht het concept en produceerde de campagne.

Harry Michels, sinds 2004 de Marketing Directeur van Gouden Gids: ’De keuze voor Katja als covermodel heeft zo’n enorme impact gehad op onze zichtbaarheid dat de keus voor opnieuw Katja niet zo moeilijk was. Naast het feit dat zij een heel sterk merk is, symboliseert zij voor ons de aantrekkelijkheid van onze gidsen, voor zowel adverteerders als consumenten. We kunnen dan ook geen betere manier bedenken dan onze propositie aan adverteerders met haar te onderstrepen.

De strijd gaat tussen De Telefoongids en Gouden Gids, daar winden we geen doekjes om. Dat wij de beste zijn, maken we adverteerders in de diverse campagne-uitingen bijna 1-op-1 duidelijk. We staan voor de uitdaging om het bewezen rendement van adverteren in onze gidsen op een aantrekkelijke wijze kenbaar te maken. Katja doet dat zonder enige twijfel’.

...

Verder lezen over KPN

We gaan nu naar telefoonloze telefoonwinkels zonder personeel

nog een winkel noemen, of is het stiekem meer een servicepunt? KPN opent in Den Helder een winkel waar geen fysiek personeel aanwezig is

Mobile18.11.2024

We gaan nu naar telefoonloze telefoonwinkels zonder personeel

Internet thuis wordt dit jaar weer duurder

Lekker thuis internetten wordt weer een stukje duurder in 2024. De drie grote providers maken allen hun prijzen hoger.

Online18.06.2024

Internet thuis wordt dit jaar weer duurder

​Terugblik: Pocketline Swing was voor velen de eerste mobiel

20 tot 40 euro kun je er nog wel voor krijgen op Marktplaats, je oude Pocketline Swing. We zijn er eerlijk gezegd wat verbaasd over, maar waarschijnlijk voelen die kopers er net zoveel nostalgie bij als wij. Of je nou ee...

Mobile04.12.2023

​Terugblik: Pocketline Swing was voor velen de eerste mobiel

Veel MKB-bedrijven denken niet interessant genoeg te zijn voor cybercriminaliteit

Steeds meer MKB-bedrijven krijgen dagelijks te maken met malafide websites en pogingen tot phishing via hun systemen of medewerkers. Zo blijkt uit nieuwe gegevens van KPN. Op wekelijkse basis verijdelt de telco ruim 7 mi...

Cybercrime28.11.2023

Veel MKB-bedrijven denken niet interessant genoeg te zijn voor cybercriminaliteit

Wrong!
KPN Teletolk voor doven en slechthorenden gaat door

KPN heeft al tien jaar een aparte gebarentolk beeldbeldienst voor doven en slechthorenden. Zij kunnen via een videobelverbinding met de online teletolk in gebarentaal bellen voor allerhande zaken. Denk bijvoorbeeld aan h...

Mobile10.11.2023

KPN Teletolk voor doven en slechthorenden gaat door

Nog minimaal tot eind 2028
NVIDIA GeForce NOW komt naar KPN glasvezel en 5G abonnees

Het duurt nog een paar maanden, maar vanaf 2024 kunnen nieuwe klanten die kiezen voor een KPN glasvezel of 5G-abonnement deze uitbreiden met een NVIDIA GeForce NOW cloud gaming bundel. Daarmee kunnen zij dan al hun appar...

Gaming07.11.2023

NVIDIA GeForce NOW komt naar KPN glasvezel en 5G abonnees

Nieuwe gamestreaming bundel wordt begin 2024 gelanceerd
​KPN blijft voorlopig partner van de eDivisie

De Eredivisie CV en DreamHack Sports Games maken bekend dat KPN zich ook de komende drie eDivisie-seizoenen als naming partner aan de gamingcompetitie verbindt. De voortzetting van dit partnership is vanaf het seizoen 20...

Gaming25.10.2023

​KPN blijft voorlopig partner van de eDivisie

KPN bereidt 4 Gbit internet abonnement voor

De tijden dat je nog trots kon zeggen dat je een internetverbinding met 100 megabit snelheid had, zijn lang vervlogen. Met de komst van glasvezel, dat inmiddels op meer dan 8 miljoen adressen in Nederland beschikbaar is,...

Online09.10.2023

KPN bereidt 4 Gbit internet abonnement voor

Voor iedereen die 1 Gbit/s te ‘langzaam’ vindt

Verder lezen over Reclame

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Reclame maken voor roken is uit den boze, want iedereen weet toch hoe slecht het is? Gemeente Den Haag wil nu ook reclame voor vliegvakanties weren.

Advertising06.11.2024

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers