Stel je voor: je bent eigenaar van een webhostingfirma en je hebt een bescheiden marketingbudget. Wat doe je, hoe val je op? Hoe krijg je een zo hoog mogelijke ROMI, oftewel return on marketing investment?
Webhosting is nou niet bepaald een sexy onderwerp. Het is zakelijk, kil, en je concurreert op prijs of op kwaliteit. Xs4all is een voorbeeld van een partij die dat laatste op een mooie manier op ons netvlies heeft gebrand en op die manier min of meer de marktleiderspositie heeft geclaimd. Maar wat moet je doen als je nr 15 van Nederland bent?
Met deze vragen worstelde het bedrijf Argeweb uit Maassluis. Het antwoord bedachten zij samen met Toscani Interactief: het werd celebrity marketing.
En dan niet in de zin van “borrowed identity”, maar eens kijken welke bekende Nederlander eigenlijk een tevreden klant is en dat op een aantal manieren verpakken in marketing communicatie. Dé mazzel voor Argeweb was dat superbabe (en actrice) Lieke van Lexmond zo’n tevreden klant was en dat zij graag bereid was om het “gezicht” van Argeweb te worden in 2008.
De slogan van Argeweb is een duidelijk verwijzing naar hun quality of service: alles online, altijd online.
Het plan was simpel: we vragen Lieke een commercial van 30 seconden in te zingen en plannen die in rond de voetbalwedstrijden op RTL4. De commercial is gebaseerd op een mogelijke single met de titel “Alles altijd”, een knipoog naar de slogan dus. We hoopten dat het liedje aan zou slaan en dat het op single zou worden uitgebracht.
Inmiddels zijn we een aantal weken verder en is Lieke een droomambassadrice gebleken. Ze is te gast geweest bij Giel (Vara), bij Jensen (RTL) en bij Life and Cooking is de hele spot zelfs te zien geweest. Het is heerlijke reclame voor Lieke zelf (haar liedje lijkt een hit te worden) en indirect onbetaalbare exposure voor Argeweb.
Op die manier is de return on marketing investment overweldigend en wordt nu overwogen om er nog een radiocampagne aan vast te plakken om de band tussen het liedje en het merkt te verstevigen.
Het doet een beetje denken aan die andere GTST-actrice die een computermerk populair maakte door erover te zingen. Herinnert u zich deze nog … nog … nog?
Verder lezen over Commercials
Entertainment12.02.2024
Dit zijn de leukste commercials van Super Bowl 2024
Events14.02.2022
Super Bowl LVI: dit waren de leukste commercials
Duurste reclamespotjes van de wereldAdvertising08.02.2021
Super Bowl LV: Een overzicht van alle commercials
Advertising01.02.2021
Uitreiking van de Ster Gouden Loeki weer te zien op televisie
Marketing06.12.2020
Lidl, Kruidvat, Plus, AH & Jumbo komen vandaag met kerstcommercial
Marketing31.07.2020
Heb jij Nike’s nieuwe spectaculaire commercial al gezien?
Professionele atleten en amateurs komen samenAdvertising31.01.2020
Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten
De mooiste en beste commercialsAdvertising06.12.2019