Martijn Steinpatz schrijft al jaren over games en speelt ze nog veel langer. Wil meer dan alleen standaard artikelen schrijven.
We dachten dat Twitch Plays Dark Souls een onmogelijk opgave was. We hadden gelijk. Toen gooide de organisatoren het over een andere boeg. Met succes. Dit weekeinde sneuvelde Gwynn the Lord of Cinder. En nog was het niet genoeg voor de spelers.
Voor de mensen die het niet gevolgd hebben. Een van de moeilijkste games werd via Twitch gestreamed en abonnees mochten vervolgens via het chatkanaal aangeven welke knop van de besturing moest worden ingedrukt.
Eerst ging dat nog in real time, maar Dark Souls bleek veel te moeilijk en te snel om massaal te spelen. Daarom kreeg de game iedere keer een 30 tot 50 seconden pauze. Hierdoor kon de gemeenschap rustig stemmen over de juiste beweging.
En toen ging het snel. De Asylum Demon ging na uur zes eindelijk ten onder, Smough en Ornstein wisten langer het onvermijdelijke uit te stellen en afgelopen zondag moest eindbaas Gwynn eraan geloven. Kalameet en Manus lijken de dans te zijn ontsprongen, aangezien zij optioneel zijn en nog veel zwaarder.
Was dat genoeg voor Twitch Plays Dark Souls? Niet dus. Op het moment van schrijven hebben ze Dark Souls II opgestart. Als veteranen verwachten we geen grote problemen, tenzij ze ook voor de uitbreidingen gaan. Maar wat daarna? Bloodborne?