06.08.2011
Social Media

Holiday Inn verzamelt verhalen van gasten op Facebook

By:

BlogSocial Media

Helaas gebruiken veel bedrijven hun Facebook pagina alleen maar om reclameboodschappen te verspreiden. Hierdoor weten ze niet wat ze missen door het gesprek niet aan te gaan met hun fans. Andere bedrijven, in dit geval hotels, hebben het wel goed begrepen. Holiday Inn informeert via hun Facebook pagina de doelgroep en reageren ze op vragen of opmerkingen. Onlangs hebben ze hun Stay Social initiatief gelanceerd.

Dit is een entertainment ruimte van 5.000 vierkante meter voor gasten van Holiday Inn Gwinnett Center in Georgia. Maar met de huidige mogelijkheden hoef je het daar niet bij te laten. Als onderdeel van Stay Social motiveren ze hun bezoekers om verhalen achter te laten in de speciale hub op hun Facebook pagina. 

holiday-inn-verzamelt-verhalen-van-gaste.jpg
holiday-inn-verzamelt-verhalen-van-gaste.jpg

“We know the Holiday Inn guest is social and enjoys interacting with others. In keeping with the philosophy of doing things on the guests’ terms, we designed The Hub at Holiday Inn to be an innovative and open space where travelers can connect with others, as well as eat, drink, relax, work, or just have fun. The Hub at Holiday Inn is all about bringing good things together” zegt Verchele Wiggins – Holiday Inn Vice President Global Brand Management. 

Aanvullend zegt Kemmons Wilson junior, zoon van de oprichter Kemmons Wilson, het volgende: “Throughout the years, the Holiday Inn brand has continued to evolve in order to stay connected to its guests. From the first personal connections made at check-in to its online communications, it’s clear that the Holiday Inn brand understands that listening to guests’ stories drives innovation and service.” 

De hub is een mooi voorbeeld om verhalen van de doelgroep zichtbaar te maken. De mooie foto’s geven een goede indruk van Social Stay en nodigen zeker uit tot een bezoek. Met de Sweepstakes wilen ze graag dat Facebook gebruikers hun verhalen delen. Holiday Inn is ook op Twitter te vinden. Via

Wat vinden jullie van deze toepassing? Zouden meer hotels moeite moeten doen om contact te zoeken met hun doelgroep (of fans)? 

Share this post