Facebook lanceerde gisteren het Facebook Sports Stadium, een eigen toegewijde plaats om sport in real-time te ervaren met je vrienden en de rest van de wereld.
Met 650 miljoen sportfans is Facebook ’s werelds grootste stadion. Mensen wenden zich al massaal tot Facebook om overwinningen te vieren van hun favoriete team met vrienden en andere fans.
Facebook heeft nu een plaats gebouwd die in zijn geheel is toegewijd aan sport. Hier zal alle content op Facebook die gerelateerd is aan de wedstrijd die jij volgt centraal op een plaats beschikbaar worden in real-time en het verschijnt in chronologische volgorde.
Wat je hier te zien krijgt is ondermeer:
“It’s a second-screen experience that we hope makes watching the broadcast even better,” aldus Steve Kafka, Product Manager bij Facebook.
Je komt bij Facebook Sports uit door te zoeken naar de wedstrijd die jij wil volgen, en er komen nog nieuwe manieren beschikbaar om daar te komen omdat het product nog volop in ontwikkeling is.
Voor nu is dit alleen nog beschikbaar voor American football wedstrijden, maar meer sporten als voetbal en basketbal volgen op korte termijn. Het is voor nu beschikbaar op de iPhone en alleen in de VS. De komende weken zullen daar nog meer platformen aan toegevoegd worden. Over de beschikbaarheid buiten de VS is nu nog niks bekend.