29.09.2006
Media

PICNIC ’06: Social Media & Social Commerce

By: Redactie Dutchcowboys

BlogMedia
1159487963craig-newmark.jpg
1159487963craig-newmark.jpg

Vuurwerk was er op de donderdagmiddag in de discussie tussen Craig Newmark van Craigslist en Marc Canter van Peopleaggregator en Broadmechanics. Leuk ook, zulke tegenpolen met elkaar op de bank.

De discussie ging vooral over online identiteiten en open source social networks. Canter’s idee daarover is dat je social media als MySpace zou moeten opengooien (focus Broadmechanics) i.p.v. steeds maar weer nieuwe gesloten netwerken te creeren. Een api die de identiteiten van meerdere sites stroopt zou voor de gebruiker minder gehannes opleveren met passwords, waardoor je ook maar 1 digitale lifestyle nodig hebt.

Met veel Amerikaans entertainment wierp ie zich op als de belangenbehartiger van de gebruiker en daagde ie Newmark uit om de commerciele listings van Craigslist ook open te gooien. Newmark negeerde Canter met wat bescheiden opmerkingen over dat hij niet zo slim was als al die anderen om ‘um heen.

Verder kwam aan bod: ’t succes van Myspace. Volgens ’t panel is muziek de grote motor achter ’t succes. Er zouden inmiddels 2 miljoen bands een profiel hebben. Het begrijpen van dezelfde soort entertainment schept een band, maar mensen met grote online vriendenkringen verdwijnen volgens Canter langzaam tot groepen van zo’n 25 tot 150 man.

Share this post