De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
In november is Rodeo officieel gelanceerd. Rodeo is een moderne, gestroomlijnde projectadministratie-tool, die speciaal ontwikkeld is voor creatieve bedrijven. De tool moet een verademing zijn, want binnen de branche bestaat al lange tijd de vraag naar een goed uitziende, gebruiksvriendelijke tool voor projectadministratie.
Voor creatieve bedrijven zoals bijvoorbeeld reclamebureaus is creatie core business. Al die overige zaken die bij het ondernemen horen, zoals het bijhouden van uren en maken van facturen zijn essentieel voor het runnen van een gezond bedrijf, maar voor veel creatieve ondernemers is dat niet hun meest favoriete bezigheid. Wat zou helpen is een tool dit soort administratieve zaken kan bijhouden en waar ondernemers op een eenvoudige manier mee kunnen werken. Een tool die simpel werkt, er goed uitziet, die eenvoudig te integreren is in de systemen waar al mee gewerkt wordt en die niet duur is. Tot voor kort was er geen dergelijk systeem en daarom is de Amsterdamse start-up Rodeo nu in dit gat gesprongen.
Het team van Rodeo is heeft goed gekeken en geluisterd naar de branche waar de tool voor bedoeld is. Input van toekomstige gebruikers is gebruikt om een goed product te ontwikkelen.
Uren klokken: vanaf nu is het simpel
Wie ook in de creatieve sector werkt, of ergens aan de bureauzijde, weet dat uren klokken er nu eenmaal bij hoort. Het werk dat voor klanten gedaan wordt, moet op de een of andere manier bijgehouden worden. Maar managers komen er maar al te vaak achter dat het team niet alle uren schrijft. Omdat het te veel werk is, omdat het een te ingewikkeld systeem is, of omdat het simpelweg vergeten wordt. Met Rodeo wordt uren klokken weer simpel. Met een paar klikken ben je klaar en kun je ook precies zien of het project nog helemaal op schema ligt.
Maar Rodeo kan meer dan alleen uren bijhouden: je kunt in het systeem ook kosten bewaken van projecten of offertes maken. Na afloop van een project kun je direct een factuur maken en zien of facturen ook betaald zijn. En ook de vormgeving mag er wezen: clean en overzichtelijk. Deze video laat je zien hoe het werkt.
Meer dan 500 bedrijven hebben zich ingeschreven om Rodeo uit te proberen. Alex Vrees, Digital Marketing: “We krijgen steeds nieuwe aanmeldingen en daar zitten klinkende namen tussen. Dit bewijst voor ons dat er een grote behoefte is. We focussen ons in eerste instantie op Nederland en Europa, maar er is geen enkele reden waarom Rodeo niet wereldwijd kan doorbreken.”
Daarom investeert een grote Amerikaanse investeerder in Rodeo. Initiatiefnemer Pieter Vos: “We voelen ons vereerd dat zij vertrouwen in het product hebben. Nu kan het grote publiek zelf gaan ervaren wat Rodeo zoveel beter maakt dan de concurrentie.”
Je kunt Rodeo nu zelf 30 dagen uitproberen, zonder dat je ergens aan vast zit.