Mannen doen te weinig in het huishouden. Tenmiste, dat vindt wasmiddelmerk Ariel. Ze maakten een campagne die in het teken staat van #ShareTheLoad en de commercial slaat in ieder geval enorm aan.
Ariel krijgt zelfs bijstand van Facebook-topvrouw Sheryl Sandberg. Vorige week deelde ze de video op haar Facebookpagina en inmiddels is de video daar al ruim 11,5 miljoen keer bekeken. Ze zegt dat ze dit een van de krachtigste video’s vindt die ze ooit gezien heeft.
In de video observeert een vader zijn dochter. Ze ruimt op, is ondertussen aan het bellen, ze kookt, brengt haar man een kop thee en doet ondertussen ook nog de was. Maar daar is opa het niet mee eens. “Het is niet alleen jouw taak, maar ook die van je man.”
Ariel vindt dat de taken tussen mannen en vrouwen eerlijk moeten verdelen: #ShareTheLoad. Ariel vraagt zich af waarom het typisch een taak voor een vrouw is om de was te doen.
Check de reclame van Ariel hieronder! Wat vind jij van de campagne?