Tijdens een event in New York deze week lanceerde Facebook een nieuw product voor marketeers. Interactieve mobiele advertenties genaamd Canvas. Deze werden in september vorig jaar al voor het eerst aangekondigd.
Canvas is een geëvolueerde versie van de eerdere Carousel ads, die gebruikers in staat stelde om te swipen door meerdere product of merk foto’s.
Canvas biedt nu full-screen advertenties, eigenlijk gewoon complete mini-websites ontworpen voor specifieke producten. Bestaande uit slideshows, videos en een scrollbare interactive interface. Een voorbeeld zie je hieronder:
Volgens Facebook hebben gebruikers tijdens het testen positief gereageerd. Gemiddeld werd er 31 seconde per ad gespendeerd, en meer dan 70 seconde voor de beste ads, iets dat natuurlijk behoorlijk lang is voor een advertentie.
Maar misschien nog wel belangrijker is dat het bedrijf ervoor zorgt dat de ads eenvoudig te maken zijn. Dat kan namelijk vanuit een webinterface met een real-time live preview en waarbij geen programmeren of designen nodig is.
De ads werken wel alleen op Android en iOS en via canvas.facebook.com kan je aan de slag. Meer voorbeelden (van ondermeer Burberry en Coca-Cola) zie je in de aankondigende blogpost.