Advertising09.11.2021

​De nieuwe manier van online B2B leadgeneratie


Herken je dat? Die noodzaak om leads te genereren, het vervolgens uitbesteden en een overload aan verkeerd gekwalificeerde leads binnenkrijgen?

Erg herkenbaar, en dat is nou juist de problematiek van de huidige B2B leadgeneratie. Tal van organisaties profileren zich als dé oplossing voor het genereren van nieuwe leads. En laten we eerlijk zijn, dat valt vaak tegen.

Waar kies je tegenwoordig als organisatie voor? Je hebt leads nodig maar ergens weet je ook dat koud bellen nu echt voorbij is. Geen paniek, in dit artikel ga ik je dat haarfijn uitleggen.

Is er zoiets als een snelle oplossing?

Laat ik het voor eens en altijd duidelijk maken, een quick fix kost je de kop binnen leadgeneratie. Waarom zeg ik dat? Er is zoals bij iedere vorm van leadgeneratie, marketing of sales veel tijd en aandacht nodig. Als je zelf al niet in staat bent om jouw doelgroep te vinden en te benaderen, waarom zouden externe organisaties dit dan wel kunnen? Jij weet immers het beste wie jouw ideale klanten zijn.

Waar gaat het vaak fout bij sales?

Maar als dit probleem zo duidelijk is, waarom kiezen veel organisaties daar dan toch voor? Heel simpel, een gebrek aan alternatief. En dan bedoel ik niet andere manieren van klantenwerving zoals marketing, of offline sales activiteiten. Nee, een gebrek aan goede kwalitatieve leads om op te volgen door sales.

Sta je open voor verbetering in het genereren van leads?

Ik kan nog pagina’s doorgaan over de problematiek, laten we dat juist niet doen en naar oplossingen kijken. Laat ik vooropstellen dat ik iedere organisatie prijs die dan ook iets heeft gedaan met leadgeneratie. Gefeliciteerd, je hebt je eerste stap gezet. Het is aan jou de keus of je met één been erin blijft staan of de uitdaging aangaat. Vind je het wel prima hoe het nu is? Dan raad ik je aan om niet verder te lezen. Maar wil je iets veranderen en verder groeien met je bedrijf, dan neem ik je mee in een nieuwe moderne manier van B2B leadgeneratie. Wil je meer leads, meer klanten? Dan zal er intern een verandering moeten plaatsvinden.

Is het iets voor mij?

Voor we het gaan hebben over een nieuwe manier van klantenwerving, vertel ik je eerst of jouw organisatie er iets uit gaat halen. Daar heb ik drie criteria voor:

  1. Zit je doelgroep op LinkedIn?
  2. Ben je bereid om je oude werk en denkwijze aan te passen omtrent leadgeneratie?
  3. Heb je behoefte aan nieuwe leads?

Is het antwoord ja? Mooi dan heb je de eerste stap gezet om te groeien.

Tip voor de lezer!

Via de link: Booleantool kun je gratis toegang krijgen tot een tool om een uitgebreide doelgroepselectie te maken op LinkedIn. Via deze tool is het mogelijk om jouw droom klanten gemakkelijk via LinkedIn te selecteren en de ongewenste doelgroep uit te sluiten.

Wat is het geheim van leadgeneratie?

De oplossing ligt dichterbij dan je denkt. Namelijk zelf leads genereren. Huh? Zal je denken. Ja, toch is het zo: zelf leads genereren en zelf opvolgen. Hoe kan je dat gaan doen? Simpel, met de juiste kundigheid en tools binnen jouw organisatie.

Hoe kan ik dit toepassen?

Laat ik het nu echt over de oplossing hebben. Afgelopen jaar hebben we onderzoek gedaan naar de behoefte van de leadgeneratie markt. We kwamen erachter dat veel organisaties het genereren van leads uitbesteden aan derde partijen. Dit vonden wij onwijs zonde omdat de kundigheid en tools van dergelijke organisaties ook door de eigen medewerkers toegepast kan worden.

Om deze reden hebben wij het afgelopen jaar de focus gelegd op het efficiënter en effectiever optimaliseren van B2B sales funnels. Om van meer toegevoegde waarde te zijn voor onze klanten zorgen wij dat onze kundigheid en tools worden geïmplementeerd binnen de organisatie middels een op maat gemaakt implementatietraject. Dit doen wij via het platform LinkedIn.

De implementatietrajecten worden vervolgens ondersteund aan de hand van slimme digitale tools. De aanpak bestaat uit drie onderdelen. Het uitvoeren van een uitgebreide doelgroepselectie (define), dit doen we aan de hand van een eigen ontwikkelde tool. Deze techniek is niet alleen interessant om relevante leads mee te genereren maar ook om een marktverkenning mee toe te passen. Na de doelgroepselectie stel je de berichtgeving op dat bestaat uit maximaal 300 tekens (communicate). De combinatie tussen de doelgroepselectie en de kwaliteit van je berichtgeving kan het verschil betekenen tussen een conversieratio van 10% en 20%. Om de effectiviteit in de berichtgeving te optimaliseren passen wij in de implementaties onze ‘best practices’ toe om de berichtgeving efficiënter en op maat te implementeren. Als laatste stap zorg je ervoor dat het benaderen van de doelgroep sneller en effectiever gaat. Dit doen wij middels een softwarepartner. De praktijk leert dat onze klanten met een tijdsbestek van één tot twee uur per week, drie tot vijf relevante afspraken realiseren.

Hoe kom je in contact?

Hebben wij je warm gemaakt met onze onderscheidende aanpak? Neem een kijkje op de website van SalesHackrs.

[Fotocredits – tashatuvango © Adobe Stock]

Verder lezen over Bedrijven

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

Deze jaarlijkse lijst biedt een overzicht van de 15 beste werkplekken voor professionals om op dit moment carrière te maken in Nederland. Het is dit jaar een mix van bedrijven in tech, financiën, consumentengoederen en logistiek.

Social Media16.04.2024

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

​Waar moet je op letten bij het inrichten van jouw kapsalon?

Het inrichten van een kapsalon is meer dan alleen het kiezen van mooie meubels en decoraties. Het gaat om het creëren van een ruimte die zowel functioneel als uitnodigend is voor je klanten en medewerkers. Hier zijn enk...

DC Business09.04.2024

​Waar moet je op letten bij het inrichten van jouw kapsalon?

​Hoe gepersonaliseerde software innovatie aandrijft

In een wereld waar technologie razendsnel evolueert en bedrijfsprocessen steeds complexer worden, is de behoefte aan softwareoplossingen die naadloos aansluiten op specifieke bedrijfsbehoeften urgenter dan ooit. Maatwerk...

Technology28.03.2024

​Hoe gepersonaliseerde software innovatie aandrijft

Nieuwe webcams van Logitech: MX Brio & MX Brio 705 for Business

Logitech heeft deze week 2 nieuwe webcams onthuld voor zowel consumenten als bedrijven die behoefte hebben aan videovergaderingen in de hoogste kwaliteit, compleet met het meest uitgebreide aanbod aan features dat Logite...

Gadgets07.03.2024

Nieuwe webcams van Logitech: MX Brio & MX Brio 705 for Business

Expatfile vereenvoudigt FBAR-aangiftes voor Amerikanen

Expatfile is een toonaangevend Amerikaans belasting- en financieel technologiebedrijf dat een gebruiksvriendelijk belastingplatform biedt aan Amerikanen die in het buitenland wonen. Het bedrijf heeft een innovatieve oplo...

DC Business29.02.2024

Expatfile vereenvoudigt FBAR-aangiftes voor Amerikanen

​Dit is waarom jij als ondernemer een kredietverzekering moet hebben

Als ondernemer is het erg belangrijk om goed verzekerd te zijn voor potentiële risico’s die op kunnen treden. De kredietverzekering is nog een vrij onbekende verzekering voor ondernemers. Dit is onterecht, omdat deze...

DC Business25.02.2024

​Dit is waarom jij als ondernemer een kredietverzekering moet hebben

​Waarom een Kanban-training voor veel beroepen werkt

Kanban: je hebt er misschien weleens van gehoord. Zeker in een corporate omgeving wordt er vaak met Kanban gewerkt. Maar vaak wordt het niet volop ingezet: het is namelijk op veel meer banen van toepassing dan mensen vaa...

Online13.02.2024

​Waarom een Kanban-training voor veel beroepen werkt

​Van zzp naar zmp: denk aan de verplichte RI&E!

Eind 2023 waren er volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek ruim 1,5 miljoen mensen als zelfstandige werkzaam. Het overgrote deel hiervan biedt producten of diensten aan als zzp’er, een zelfstandige zonder person...

DC Business31.01.2024

​Van zzp naar zmp: denk aan de verplichte RI&E!

Verder lezen over Online Marketing

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Het zijn de laatste weken van 2023 en iedereen is bezig met het nieuwe jaar: wat zijn de trends, wat verwachten we? Google helpt je een handje door een beetje sturing te geven: dit is wat er volgens de zoekmachinegigant...

Marketing14.12.2023

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

Growth hacken, het klinkt als iets wat met cybercrime te maken heeft, maar niets is minder waar. Het betekent vooral het slim inzetten van het internet om groei mogelijk te maken. Een trend die al in 2014 vanuit de Veren...

DC Business26.10.2023

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HubSpot heeft tijdens zijn jaarlijkse evenement Inbound onthuld AI-functonaliteit toe te voegen aan zijn software. Er komt een speciaal HubSpot AI-gedeelte waarin allerlei functionaliteiten met kunstmatige intelligentie...

Marketing06.09.2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes