Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
YouTube InVideo-advertenties zijn geanimeerde overlays die onderaan een video worden vertoond, kort nadat de video is gestart (voorbeeld). Wanneer gebruikers op de overlay klikken, wordt hen een beeldvullende rijke interactieve ervaring geboden in de vorm van een videoadvertentie of een interactieve Flash-animatie.
Ook kan er een nieuw browservenster worden geopend waarin de landingspagina van de advertentie wordt weergegeven. Wanneer de advertentie is afgelopen,wordt de gebruiker teruggeleid naar de oorspronkelijke video, precies op het punt waar de video eerder was gepauzeerd
Als een gebruiker geen actie onderneemt, zal de overlay vanzelf verdwijnen. Hiermee behouden gebruikers van YouTube de controle over hun video-ervaring .
De InVideo-advertenties kunnen op CPM-basis (kosten per duizend impressies) worden ingekocht, en zijn beschikbaar binnen de videocontent van partners. Hiermee behouden adverteerders de regie over hun targeting. InVideo-advertenties kunnen worden afgestemd op genre, demografie, geografie en het tijdstip van de dag. De omzet uit de advertenties wordt gedeeld tussen de partner en YouTube.
Floris Jan Cuypers Marketing Manager YouTube : “Televisie is heel lang het leidende reclamemedium geweest vanwege de gecombineerde kracht van beeld en geluid. YouTube tilt deze ervaring naar een hoger peil door de emotionele kracht van video te koppelen aan de kwantificeerbare interactiviteit van internet, hetgeen een krachtige combinatie voor adverteerders oplevert.
Met InVideo-advertenties kunnen adverteerders direct in contact komen met hun doelgroep op een relevante, interactieve, niet opdringerige manier. YouTube blijft online innoveren en bouwt hiermee een nieuwe brug tussen merken, videocontent en een gemeenschap van miljoenen gebruikers”.
Specificaties:
1. De InVideo-advertenties worden na 10 seconden in een overlay over de onderste 20% van het videobeeld weergegeven. Als de gebruiker niet op de advertentie klikt, verdwijnt de advertentie na een aantal seconden vanzelf.
2. Afhankelijk van de plaatsingsinstellingen van adverteerders krijgen gebruikers die de overlay aanklikken één van de volgende InVideo advertentie-uitingen te zien: een videoadvertentie binnen de videospeler, een interactieve Flash animatie binnen de videospeler of de landingspagina van de adverteerder, die in een nieuw browservenster wordt geopend. Deze advertenties zullen worden aangeduid met de tekst ‘Ads by Google’.
3. De InVideo-advertenties kunnen worden afgestemd op partnervideo’s in de volgende categorieën: entertainment, sport, nieuws en politiek, auto’s en voertuigen, instructievideo’s en lifestyle, komedie, film en animatie, huisdieren en dieren, mensen en weblogs en reisevenementen.
Verder lezen over Google
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024
Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken
Search26.11.2024
Google Lens krijgt flinke AI-updates: video’s maken en zoeken met je stem
Online25.11.2024
Google mogelijk gedwongen tot verkoop van Chrome
Een nieuw hoofdstuk in de antitruststrijdEntertainment22.11.2024
Dit zijn de meest bekeken films en series op Google TV in 2024
Artificial Intelligence30.10.2024
Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI
Online17.10.2024
Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden
Verder lezen over YouTube
Entertainment26.11.2024
MrBeast brengt zijn YouTube-faam naar Prime met Squid Game-show
Video13.11.2024
YouTube wordt een deejay en gaat muziek aan elkaar mixen
Online06.11.2024
Veel computer-influencers zijn weinig meer dan pseudo-experts
Video18.10.2024
YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Video04.10.2024
Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts
Video20.09.2024
Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder
Social Media19.09.2024